Ή πάλιν (νομίζεις πως) σιωπώντας δεν θα επιτευχθεί το υποτιθέμενο “καλό”, που θα επιτύγχανες -όπως νομίζεις- αν ομιλούσες;
Απόφευγε την κατάκριση, έστω και αν πρόκειται να πεις την αλήθεια για το συγκεκριμένο πρόσωπο. (Αλλοίμονο, βέβαια, αν δεν επρόκειτο ούτε και για αλήθεια! Τότε μιλούμε για συκοφαντία!)
Αποφεύγοντας, λοιπόν, την κατάκριση, θα διατηρείς έτσι την συνείδησή σου ανάλαφρη και την αγάπη σου προς τον πλησίον αμείωτη!
«Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε» (Ματθ. 7, 1)
«Μη προ καιρού τι κρίνετε, έως αν έλθη ο Κύριος, ος και φωτίσει τα κρυπτά του σκότους και φανερώσει τας βουλάς των καρδιών, και τότε ο έπαινος γενήσεται εκάστω από του Θεού.» (Α’ Κορ. 4, 5)
Περιμένετε μέχρι να έλθει ο Κύριος, ο οποίος θα φωτίσει και θα αποκαλύψει όσα είναι τώρα κρυμμένα στο σκοτάδι και θα φανερώσει τις εσωτερικές σκέψεις και επιθυμίες και θελήσεις των καρδιών των ανθρώπων. Και τότε θα αποδοθεί από τον Θεό στον καθένα ο δίκαιος έπαινος (ή η κατάκριση).
Το να μην κατακρίνω κάποιον, δεν σημαίνει ότι συμφωνώ και με αυτό που κάνει.
Απλά δεν τον κατακρίνω…(το πρόσωπο)
664 (ΓΛΩΣΣΑ-ΠΟΛΥΛΟΓΙΑ-ΣΙΩΠΗ)
«Εκ πολυλογίας ουκ εκφεύξη αμαρτίαν».
Δηλαδή, από την πολυλογία δεν θα ξεφύγεις την αμαρτία!
«φειδόμενος δε χειλέων νοήμων έση.» (ενώ εάν προσέχεις τα χείλη σου και είσαι λιγοστός στα λόγια σου, θα φανείς συνετός και φρόνιμος.)
«Λαλήσας, πολλάκις μετεμελήθην· σιωπήσας δε, ουδέποτε.»